Klantbeleving bij onze klant backWERK

Om je te inspireren nemen we geregeld een kijkje achter de schermen bij onze klanten. Wat doen zij om een unieke klantbeleving te creëren? Ditmaal duiken we in de formule van backWERK: een selfservice foodconcept waarbij alle producten dagelijks vers worden bereid.

Onze klant backWERK maakt al jaren gebruik van achtergrondmuziek in de vestigingen via de DDJ Radio met een relaxte mix van kwaliteitspop, funky, jazzy en light rock / akoestische tracks.

Gezond en vers
Gezonde producten en verse ingrediënten behoren tot de belangrijkste pijlers van het concept. Mixsappen en smoothies worden gemaakt met vers fruit, ijsthee bevat geen toegevoegde suikers, de wraps en belegde broodjes worden voorzien van verse ingrediënten en alle producten worden ter plaatse vers bereid voor de ogen van de gasten.

Bij vers bereid voedsel denk je al snel aan verspilling. Ook hier heeft backWERK over nagedacht. Aan het eind van de dag worden de producten die over zijn namelijk via de landelijke app ‘To Good To Go’ verkocht. Via deze app, met als doel om voedselverspilling tegen te gaan, kopen consumenten verse producten die aan het eind van de dag over zijn voor een aantrekkelijke prijs.

Thuiskomen
Om de klantbeleving compleet te maken, zorgt backWERK dat gasten zich thuis voelen. De producten worden aantrekkelijk gepresenteerd, de sfeer is ontspannen –mede door de muziek op de achtergrond- en de heerlijke geuren van vers gebakken brood laten je de producten proeven en kopen.

Groei
Het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) maakte onlangs de top 10 van snelst groeiende foodbedrijven van 2018 bekend, waarbij backWERK op nummer 3 staat. In 2018 is de organisatie namelijk met 100% gegroeid. Volgens de directeur van het FSIN komt dit mede door de trend dat consumenten voor gemakkelijke oplossingen kiezen. Denk aan het online bestellen van boodschappen en kopen van kant-en-klaar maaltijden. Mensen beslissen steeds meer op het laatste moment wat ze waar gaan eten. Vaak is dat buiten de deur, bijvoorbeeld onderweg.

Het is dan ook niet gek dat er zo’n behoefte is aan meer backWERK in ons land. Gasten voorzien van lekkere en verse producten, op een snelle en efficiënte manier sluit helemaal aan bij deze trend.

Over backWERK
In 2009 werd de eerste winkel in Nijmegen geopend. In september 2019 staat de teller van het aantal winkels op 26 en gaat het Nederlandse concept over de grens met de eerste backWERK winkel in Duitsland. Meer weten? www.backwerk.nl