tips narrowcasting

Narrowcasting: van kopen naar een ultieme winkelbeleving [Infographic]

Met narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, maak je van winkelen een unieke beleving. Met bewegend beeld trek je direct de aandacht van je klant met als gevolg een beter merkimago, een verhoging van de (impuls) aankopen, een positieve wachttijdbeleving en meer omzet.

Beeld wordt door de hersenen 60.000x sneller verwerkt dan tekst. Niet gek dus dat 42% van de consumenten de voorkeur heeft voor winkels met displays.

Maar waar moet je op letten bij het inzetten van narrowcasting in jouw winkel?

Content
Zorg dat je duidelijk voor ogen hebt wat je wilt communiceren op je schermen. Bedenk hierbij dat je meer beleving creëert met bewegend beeld dan stilstaand beeld. Houd de boodschap kort houdt, 15 sec. per item is lang genoeg.

Een groot voordeel aan narrowcasting is dat je altijd relevante en actuele content kunt tonen. Een aanbieding voor zomerse artikelen komt natuurlijk minder goed over als het net regent. Met een goed CMS systeem heb je ongekende mogelijkheden om bijvoorbeeld op basis van de temperatuur, je voorraad of het tijdstip van de dag bepaalde aanbiedingen te tonen. Zo bereik je jouw doelgroep pas echt op het juiste moment!

Locatie
Maak het je klant makkelijk. Toon je een aanbieding of een productdemonstratie? Zorg dan dat je product nabij het scherm is geplaatst zodat je klant niet onnodig hoeft te zoeken en de impulsaankopen verhogen. Vergeet ook niet dat een scherm het meest opvalt als deze op ooghoogte is geplaatst. Heb je vaak lange rijen in je winkel? Plaats dan je scherm achter de kassa. Wachttijden lijken hierdoor tot 35% korter.

Wist je dat je met digitale stoepborden voor je winkel en etalageschermen tot 150% meer voorbijgangers je winkel binnen krijgt? Zo maak je van een loper een koper!

Meet de resultaten
Geen winkel is hetzelfde dus wees niet bang om met content te experimenteren en de verkopen te meten om te kijken wat voor jou het best werkt.

Zorg voor een professionele leverancier
Naast bovenstaande tips is je hardware natuurlijk van het grootste belang. Een professionele leverancier zoals DDJ Media die gespecialiseerd is in narrowcasting helpt je met de keuze voor het merk, de afmeting, het aantal schermen en ga zo maar verder. Desgewenst verzorgen we in samenspraak met jou ook de creatie van de content. Je hoeft ook niet om te kijken naar installatie en onderhoud: we zorgen ervoor dat je boodschap altijd draait en up-to-date is. En behaal je succes en groei je harder? Dan groeien wij met je mee!

Wil je meer weten over de mogelijkheden van narrowcasting in jouw winkel? Neem contact met ons op of lees meer over de mogelijkheden voor muziek in de retail.

Infographic narrowcasting