DDJ Media persbericht

Persbericht: ‘Organisaties prikkelen klant steeds vaker met geluid, beeld en geur’


PERSBERICHT
28 mei 2015

DDJ Music verbreedt dienstenpakket en wijzigt naam in DDJ Media
‘Organisaties prikkelen klant steeds vaker met geluid, beeld en geur’

De helft van de jongvolwassenen winkelt langer als de voorkeursmuziek wordt gedraaid; driekwart van de horecabezoekers vindt dat muziek uitnodigt om een café binnen te stappen. Steeds meer organisaties zien het belang van een totaalbeleving met geur, geluid en visuele middelen. DDJ Music is de snelst groeiende aanbieder op dat gebied in Nederland. Het bedrijf verandert deze maand zijn naam van DDJ Music naar DDJ Media. Dit om nog meer te benadrukken dat DDJ de partij is die niet alleen met muziek, maar met alle denkbare mediavormen zintuigen weet te prikkelen.

Alle zintuigen prikkelen

“We zijn een jong en snel groeiend bedrijf met wortels in de muziekwereld. Per dag hebben we in de retail en horeca miljoenen contactmomenten met instore muziek en reclame. Partijen als Albert Heijn, McDonald’s, Vodafone, Perry Sport en Texaco ondersteunen we onder meer in de muziekkeuze en de levering van audiovisuele apparatuur. Voor horecaondernemers is juiste muziek net zo belangrijk als een goed getapt biertje. En voor retailers zijn goede muziek en reclame-uitingen net zo belangrijk als een juiste presentatie van producten in de winkel”, zegt Boy Boomsma, sales director bij DDJ Media.

De laatste jaren heeft DDJ Music haar expertise steeds verder uitgebouwd en daarom kiest het bedrijf voor een aangepaste naam: DDJ Media. Het bedrijf is naast muziek ook thuis in de wereld van narrowcasting, videowalls en geurmarketing. Het streven is alle omgevingsfactoren dusdanig te beïnvloeden dat deze optimaal effect hebben op klanten en bezoekers. Boomsma: “De sfeer in de omgeving bepaalt of klanten en gasten langer of juist korter blijven, al dan niet meer besteden en vaker terugkomen of het bij dat ene bezoek houden. Met de nieuwste en meest innovatieve communicatiemogelijkheden weten we alle zintuigen te prikkelen.”

Bewezen effecten

De effecten van een totaalbeleving zijn bewezen en divers. Zo geeft 57 procent van de cafébezoekers aan langer te blijven als er muziek wordt gedraaid en vindt tweederde van de restaurantbezoekers muziek sfeerbepalend. Verder geeft 80 procent van de sporters aan gemotiveerder te zijn met muziek. De muziekkeuze is in alle gevallen van doorslaggevend belang. Winkels met herkenbare muziek hebben 96 procent meer kans om onthouden te worden. Voor beeld en geur zijn er eveneens bewezen effecten. Zo neemt het veiligheidsgevoel van shoppers in winkelcentra met 17 procent toe als de juiste geur wordt verspreid.

Miljoenenbereik

DDJ Media is in Nederland de snelst groeiende aanbieder van prikkelende mediavormen. Het bedrijf richt zich op zes branches: retail, horeca, fitness, petrol, utility en verenigingen. In het portfolio zitten organisaties als HEMA, Ajax, Van der Valk en ANWB. Ook de kleinere, zelfstandig ondernemer kan terecht voor advies en ondersteuning. Meer dan drie miljoen mensen luisteren nu al dagelijks naar instore muziek van DDJ Media in de retail en horeca. En DDJ Media toont per dag meer dan een half miljoen reclame-uitingen op diverse locaties. DDJ Media volgt de ontwikkelingen op de voet en weet zo altijd nieuwe toepassingen te benutten.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie, beeldmateriaal en/ of interviewverzoeken kunt u terecht bij Boy Boomsma (sales director DDJ Media). Telefoon: 035-5388107, e-mailadres: media@ddjmedia.nl, website: www.ddjmedia.nl. DDJ Media is gevestigd in Het Gooi (Huizen).

*Alle genoemde cijfers komen uit gefundeerde, breed gedragen onderzoeken. Indien gewenst kunnen wij u de namen van de betrokken onderzoeksinstanties toesturen.

DDJ Media is dagelijks bezig met tal van bijzondere, vernieuwende projecten. Op een subtiele manier worden de zintuigen van klanten/gasten geprikkeld. Als u graag eens langs komt op een projectlocatie die voor uw lezers interessant is, dan willen wij daar graag aan meewerken. U kunt dan zelf ervaren hoe de totaalbeleving vorm krijgt.