‘Wat doet beeld?’

Wat is een krachtige tekst zonder beeld? Het antwoord is: een minder krachtige boodschap. Hetzelfde geldt ook voor een winkel, horecagelegenheid, tankstation of sportkantine. Ook al is niet iedere consument zich daarvan bewust; zonder narrowcasting is de beleving minder compleet.

Iedereen denkt in beelden: bewust of onbewust. Beeld is namelijk de taal van ons brein. Dat is ook niet zo gek, want we leven in een cultuur waarin beeld een grote rol speelt. Televisie, computer, tablet of smartphone, het overgrote deel van de consument kijkt dagelijks op een scherm. De mens kan goed visualiseren, denk je bijvoorbeeld aan een boom, dan zie je een plaatje van een boom in je hoofd. Dit komt simpelweg omdat beelden sneller opgeslagen worden door ons brein dan woorden. Consumenten laten zich onbewust leiden door beelden en dus communicatie-uitingen om zich heen. Daarom is het een goede zet om beeldcommunicatie te gebruiken en zo jouw boodschap meer kracht bij zetten.

Daar komt narrowcasting om de hoek kijken, waarbij publiek x op locatie y wordt bereikt door middel van één of meer beeldschermen. De beheerder van het uitgezonden materiaal op het scherm maakt uit wat die boodschap precies is. Wanneer goed uitgevoerd, creëer je door middel van passende content hiermee een beleving. De zintuigen van de kijker worden geprikkeld. Sterker nog: het maakt een groot verschil in de beleving van klanten en bezoekers. De boodschap komt visueel krachtig over en is het toefje slagroom op de ervaring!

De mogelijkheden om narrowcasting in te zetten zijn eindeloos, of je nou intern of extern communiceert. Tegenwoordig is narrowcasting niet meer locatie gebonden en zijn er zelfs mogelijkheden tot interactiviteit met de consument. De boodschap kan entertainen: videoclips, sfeerbeelden of aanbiedingen kunnen getoond worden in bijvoorbeeld een horecagelegenheid of winkel. Maar de communicatie kan ook informatief zijn: een menukaart in een restaurant of de uitslagen van een voetbalwedstrijd in de voetbalkantine.

Door te visualiseren kun je het doel van jouw merk bereiken. De sterke associaties die beelden met zich meebrengen, slaan over op jouw product of dienst. DDJ Media levert gebruiksvriendelijke en betrouwbare narrowcasting oplossingen die de klant of bezoeker van entertainment en informatie voorzien, om zo een complete beleving te creëren. Laat jouw product of dienst niet meer alleen tot de verbeelding spreken en communiceer ook met de taal van het brein! Neem contact met ons op en laat je verrassen met passend advies over het juiste gebruik van beeld voor jouw onderneming.